Forfatter Emne: Arbejdsdag på sporet - og skal sporet gøres lettere ???  (Læst 565 gange)

Kes

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Jeg har lige læst der er arbejdsdag på sporet, og det er jo en god ide, så jeg kommer.

Men jeg læste også i indbydelsen, at der er nogen der synes sporet er for svært, og at det burde laves lettere !!!. Hvad siger i til det ?

Min mening om der er, at der hvor der er dybe huller (pga. af meget kørsel) hvor der kommer 20-30 cm vand - der er det i orden at reparere dem.

MEN at gøre selve sværhedsgraden af sporet lettere, det ville være syndt. Det er jo netop "det hvide spors" kendetegn, at det er teknisk svært.

Hvis man synes det er for svært, kan man jo istedet køre hestesporet, det er jo lettere.

Kenney
« Senest Redigeret: 11-08-2010 20:06 af Kes »

Claus Dam Nielsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Jeg tror også, at hvis man fyldte nogle af mudderhullerne op, ville man komme rigtig langt. Det er gerne dem, der bremser en, steder man ikke burde gå i stå. Det er selvfølgelig sjovt nok med nogle huller, men der kunne sagtens skæres godt i dem, uden jeg ville brokke mig ;o)

Claus

Thomas Larsen Schmidt

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvornår er der arbejdsdag?
Og hvor kan man finde oplysninger om den?

Og det ville være en kæmpe fejl at lave sporet lettere ...

Mvh
Thomas

Torben Merrald

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
    • http://www.hvl-rideklub.dk
Klik på linket, på forsiden af hjemmesiden. Du kommer så ind i et PDF dokument. Eller du kan klikke på linket herunder.

http://hvalsoe-mtb.dk/www/images/stories/brugerdagbidstrup2010.pdf

Mht. sværhedsgraden af sporet, så vil jeg mene at der faktisk ér 2-3 passager hvor man kunne overveje at gøre det mindre farligt at køre ned. Det skal jo heller ikke være sådan, at man falder og slår sig, bare fordi man ikke kender sporet.

Selvom jeg har kørt sporet mange gange, så er der da steder hvor jeg konsekvent står af, eller nogle gange springer over.

Det vil jo ikke ændre på sporets generelle sværhedsgrad, at man lige sikrer de farlige steder.

Alternativt kunne man via skiltning, gøre opmærksom på de svære steder, så man som ny bliver opmærksom.
Specialized ! Så rykker det ... snart

Lasse Sundahl

• Lasse
  • Newbie
  • *
    • Vis profil
Jeg undrede mig også lidt over det med at gøre sporet lettere. Jeg kan dog godt se det med nogle af nedkørslerne. Her mener jeg ikke, at rødderne er de værste, men de render, som opstår på langs af sporet. Her kunne man fylde ud, eller lave en ny nedkørsel. Mht. rødder synes jeg, at det er fantastisk træning. Sydpå har de store sten og klipper - herhjemme har vi "kun" rødder.

En håndfuld steder er der opstået genveje. Det er vel ok, medmindre SNS ikke vil have parallelle spor. Hvis det er tilfælde, vil jeg foreslå, at vi vælger den sværeste vej.

Jeg synes i øvrigt, at det er ok, at man skal af og trække enkelte steder. Jeg har min faste stå-af-sted, men det er super træning at forsøge.

Mh Lasse

Anders Jørgensen

• 356Kratlusker
  • Newbie
  • *
    • Vis profil
Jeg satser på at møde op. Det er altid hyggeligt.

Der er altid lidt uenighed om hvorvidt enkelte nedkørsler er for farlige eller ej, men jeg synes diskussionen skal tages på stedet, måske køre sporet samlet en dag før den 29.

Det der er svært for nogle er nemt for andre, skovens folk sætter niveauet lavt, og har måske ikke helt styr på hvad der kan køres og ikke køres.

Jeg har som Lasse også steder, jeg ikke kan køre hver gang, men derfor skal de ikke asfalteres og pakkes ind i halmballer. Glæden ved at tage dem 3-4 gange på en sommer gør glæder større.

Huller der skulle fyldes, har vi ofte talt med, men SNS har de andre år ikke haft budget til stabil grus. Hestesporet tager rigtig meget fyld, så vi har ikke haft noget at arbejde med.  Måske vi skulle forberede Hans Jessen på at vi skal bruge stabil til huller, samt finde de steder der trænger mest.

Er der stemning for test tur, hvor argumenter kan komme på bordet???
keep the rubberside down

Claus Dam Nielsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Jeg er for en test-tur, da jeg desværre ikke kan deltage d. 29. august. Jeg kaster lige en dato ud. Hvad siger I til lørdag d. 21.?

Claus

kim vinther nielsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
jeg er nu mest enig med anders. og syntes ikke der skal laves så meget om. men det kunne være en god ide med nogle skilte, så kan der være 2 vej nej. så der kan komme  styr på de mange smutveje der er kommet.
sidste gang vi havde spordag snakkede Hans om en uvidelse af sporet. var det ikke en ide og få lavet en ny sløjfe på sporet

Kes

• Newbie
  • *
    • Vis profil
God ide med en testtur - den 21. er ok for mig, hvis det er om morgen/formiddagen

Anders Jørgensen

• 356Kratlusker
  • Newbie
  • *
    • Vis profil
Jeg kan ikke den 21, men håber der er nogen der kommer begge dage så detaljer ikke går tabt.

Jeg talte lidt med Flemming om ikke vi skulle hente 2 ton stabil, og få fyldt de værste huller. Det kræver bare at vi er flere der kan køre trillebøre ud til "gerningsstederne" og stampe lidt.

Mvh Anders
keep the rubberside down

kim vinther nielsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
husk nu og møde op i morgen kl 9. på p-plads ved avnstrup

Claus Dam Nielsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Er nysgerrig efter at høre hvordan det gik. Hvad blev I enige om?